A pálinka a magyaroknak ugyanolyan nemzeti sajátossága, mint a pirospaprika vagy a tokaji aszú. Míg régen a reggeli pálinkafogyasztás a paraszti élet elmaradhatatlan velejárója volt, manapság inkább ünnepi eseményeken, családi összejöveteleken fogyasztják. Népszerûsége egyre nõ, köszönhetõ ez annak is, hogy a szakértõk egyre több felületet találnak a kulturált pálinkafogyasztás népszerûsítésére, a jó minõségû hungarikum megismertetésére.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
Jónás József a lap fõszerkesztõje az MTI-nek elmondta: a szerkesztõség célja, hogy a pálinkakedvelõk minél több információt kapjanak errõl a kitûnõ italról, a lap pedig hozzájáruljon ahhoz, hogy a pálinka valóban nemzeti ital lehessen és a világ legkiemelkedõbb párlatai között végre elfoglalja méltó helyét.
A lapban magyar kereskedelmi fõzdéket és fõzõmestereket mutatnak be, hasznos ismereteket adnak közre a pálinkakészítésrõl, a gyümölcspárlatok múltjáról és jelenérõl. Nem hiányzik a pálinkateszt sem, amelynek az az érdekessége, hogy a bírálók minden esetben szakkereskedések polcairól választják ki a pálinkákat, tehát nem küldött minta alapján tesztelnek.
A magazin figyelmet szentel a pálinkán túli világnak is, így van gasztronómiai-, utazás-, wellness rovat is, ám minden témát a pálinka oldaláról dolgoznak fel. Aki pedig ismert emberek pálinkáról alkotott véleményére kíváncsi a közérzet címû rovat interjújában ezt is megtalálja.