Elsõsorban új szerepben: aperitifként, mert könnyebb és olcsóbb, mint a megszokott étvágygerjesztõk.
Részesedése az összborfogyasztásból az utóbbi tíz évben nyolc százalékról 21 százalékra emelkedett Francois Millo, a Provence-i Bortanács elnöke szerint.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
Párizsban, az elegáns Saint-Germain-des-Pres negyedben fekvõ, legendás Lipp sörözõben - Jean-Paul Sartre és Simone de Beauvoir törzshelyén - a tulajdonos kedvezményes áron kínálja a hagyományos aperitifeket, az ánizspálinkát, a vodkát és a gint, mégis a legtöbb vendég rozét kér. A tulajdonos szerint ennek oka, hogy manapság "az emberek jobban kímélik a pénztárcájukat, józanok akarnak maradni, és sokkal jobban félnek a közúti szondázásoktól".
"Ezentúl a rozé egyszerû, de kifinomult, igényes és nagyon demokratikus ital a vörösökhöz képest" - magyarázza Gilles Masson, a dél-franciaországi Vidauban Rozékutató és -Kísérleti Központjának igazgatója. És noha a világ rozétermelésének többségét (10 százalék) még mindig a gallok adják, nõtt a termelés Dél-Amerikában, az Egyesült Államokban és a Magreb országaiban is.