A Meki, a Burger, meg a hambi... amitõl dagadhat a máj és beteggé tehet!
A védõnõk véleménye szerint az általános iskolás korú gyermekek étkezési szokásait a szülõk és a reklámok alakíthatják a legnagyobb mértékben, az iskolai büfé és menza szerepérõl megoszlanak a véleményeik - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérésébõl.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
A védõnõk többségének meglátása szerint a családnak, illetve szülõknek legalább akkora befolyása van a gyermekek táplálkozási szokásainak kialakulásában, mint a reklámoknak. A válaszadók mintegy fele jelezte, hogy a média, 45 százalék pedig úgy vélte, hogy a barátok azok, akik teljes mértékben befolyásolják eme szokásokat. Az iskolai menza, illetve büfé befolyásoló szerepérõl megoszlottak a vélemények: a védõnõk 30 százaléka szerint teljes mértékben, 28 százalék szerint inkább, további 28 százalék szerint pedig van is, meg nincs is hatása ennek a gyermekek választására. Csak minden nagyjából tizedik védõnõ (11 százalék) tartja úgy, hogy a pedagógusoknak jelentõs befolyása lenne arra, hogyan is táplálkoznak a fiatalok - derül ki a GfK közleményébõl.
A gyermekek egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozására vonatkozó iskolai tájékoztatás minõségérõl a védõnõk pozitív véleményüknek adtak hangot. A válaszadók 34 százaléka szerint teljes mértékben kielégítõ tájékoztatás folyik e témában, de további 35 százalék szerint is inkább megfelelõ az informálás mértéke.
A válaszadók 29 százaléka szerint a gyermekek étkezésével kapcsolatban a szülõk tanácsot csak akkor kérnek tõlük, amikor a gyermeknek táplálkozással kapcsolatos betegsége van, például hányás, hasmenés, allergia vagy cukorbetegség. A megkérdezettek további 21 százaléka számolt be arról, hogy minden olyan alkalommal tanácsot kérnek tõle a szülõk, amikor a rendelõben járnak. A védõnõk 16 százaléka szerint tanácsadás nagyjából havi rendszerességgel történik.