Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Legnagyobb kategória a fûszer. Bolti eladása 8 százalékkal nõtt, egyik évrõl a másikra. Így az éves piac megközelíti a 13 milliárd forintot. Mennyiségben mínusz 4 százalékot regisztrált a Nielsen. A gyártói márkák pozíciója javult a fûszernél; ugyanis a saját márkás termékek mennyiségben mért, 30-40 százalék között mozgó piaci részesedése csökkent, egyik évrõl a másikra.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
A 250 grammosnál nagyobb egységek 5 százalék alatti mutatója viszont kisebb lett. Az egyes termékszegmensek pozíciója elég stabil. Legkedveltebb a bors, 20 százalék körüli részesedéssel az értékben mért tavalyi bolti forgalomból. A csemege paprika és az édesnemes paprika részaránya egyaránt meghaladja a 10 százalékot. Utánuk a só és a fûszernövények és fûszerek keveréke következik csaknem 10 százalékos mutatókkal. Öt százalék körüli rész jut sorrendben a kevert fûszerekre, köménymagra, fahéjra és majorannára.
Jól teljesített a majonéz, ketchup és mustár
A majonéz éves piaca túllépett a 6 milliárd forinton, mivel a bolti forgalom 5 százalékkal lett nagyobb 2009. április-2010. márciusban, mint egy évvel korábban, mennyiségben 3 százalékkal többet adtak el. Az egy csomagolási egységre jutó átlagár 7 százalékkal emelkedett, december-januárban, az elõzõ hasonló periódushoz viszonyítva. Így a fogyasztók átlag 385 forintot fizettek egy flakon, tubus vagy üveg majonézért december/januárban.
A kereskedelmi márkás termékek magas részaránya tovább emelkedett az elmúlt évben, és közeledik a 40 százalékhoz. Kiemelkedõen teljesített a ketchup is. Bolti forgalma értékben 10, mennyiségben 2 százalékkal emelkedett. A piac éves mérete 5 milliárd forint felé közelít. Mustárból a kiskereskedelmi eladásnál plusz 8 százalékot, mennyiségben stabilitást regisztráltunk. A piac évi 3 és 4 milliárd forint között mozog.
Élelmiszer Online