2025.11.02. - Achilles

Szeretünk szopogatni

Szeretünk szopogatni
Egyre több cukorkát adnak el a kiskereskedelemben, 2006 decembere és 2007 novembere között a termékféle bolti forgalma meghaladta a 12 ezer tonnát, ami 5 százalékos növekedés az elõzõ év azonos idõszakhoz képest, értékben az eladások 8 százalékkal emelkedtek, és megközelítik az évi 19 milliárd forintot - közölte a Nielsen piackutató intézet. Az intézet felmérése szerint az egyre kedveltebb gumicukor átvette a vezetõ helyet a mennyiségben mért piaci részesedés szempontjából.
A korábbi években a töltött kemény cukorka állt az élen, majd leváltotta a töltetlen kemény, amely most újra második helyre került. A drazsé eladásai is emelkedtek, érték szerint piacvezetõ szegmens lett. A drazsé kilogrammonkénti átlagos fogyasztói ára 4 százalékkal, 2308 forintra nõtt.

A sokkal olcsóbb gumicukorkából 1 kilogramm átlagosan 1207 forintba került a boltokban tavaly október-novemberben, ami szintén 4 százalékos drágulás. A kemény cukorkák átlagára nagyobb arányban, 6 százalékkal nõtt, kilogrammonként 1574 forintra. Összességében a cukorkák átlagos fogyasztói ára 6 százalékkal emelkedett, és tavaly október-novemberben elérte az 1596 forintot, kilogrammonként.

A teljes cukorkapiacon a legnépszerûbb gyümölcsös íz részesedése valamelyest még nagyobb lett, a mentolos/friss rovására.

A közlemény szerint változik a kiszerelések iránti kereslet is. A legfeljebb 100 grammos egységek részesedése csökken, a 100 gramm felettieké pedig nõ. A mennyiségi eladásokból a 2006 december és 2007 november közti egy év során az 51-100 gramm közötti kiszerelések 35 százalékkal részesedtek, a 200 grammnál nagyobb csomagolású cukorkák pedig 27 százalékkal.