Öt százalékkal többért - 50 milliárd forintot meghaladó értékben - adtak el szénsavas üditõitalt Magyarországon a 2006 júliusa és 2007 júniusa közti évben, mint az elõzõ idõszakban. Ezzel 510 millió liter fölé nõtt az elfogyasztott mennyiség - derül ki a Nielsen piackutató cég Kiskereskedelmi Indexébõl. Változatlanul messze a legkedveltebb íz a kóla, részesedése az összes üdítõbõl már majdnem 50 százalék, utána a narancs következik 17 százalékkal, a többi íz elterjedtsége 10 százalék alatti. A kevesebb kalóriát tartalmazó, ezért egészségkímélõbbnek beállított light termékek részesedése is jelentõsen növekszik, az eladott üdítõknek már 29 százaléka ilyen termék. Az árak alakulásában a legfontosabb tényezõ a boltok mérete, az általuk diktált árverseny. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben, tehát a szuper- és hipermarketekben adják el a szénsavas üdítõk felét. Érdekes módon az ezután következõ legnagyobb részarányt a kicsi, 50 négyzetméter alatti alapterületû boltok mondhatják magukénak 21 százalékkal.