Ennek már vannak biztató jelei, de az eddigi eredmények meglehetõsen szerények, pedig a közegészségügy képviselõi folyamatosan jelzik a kedvezõ irányt. Az Amerikai Orvosszövetség hetilapja érdekes szerkesztõségi közleményt jelentetett meg. Jeffrey P. Koplan és Kelly D. Brownell azzal foglalkozik az írásban, hogy miképpen válaszol az amerikai élelmiszeripar az elhízás szinte járványos terjedésére.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
Az élelmiszeripar mind gyakrabban egészíti ki vitaminokkal, rostféleségekkel, egészségesnek állított nyomelemekkel egyébként túl édes, hizlaló termékeit, azt állítva, hogy az adalékoknak köszönhetõen jót tesznek a szervezetnek. A szakemberek kifejezetten rosszallják, hogy ezt a beállítást még gátlástalanabbul használják a reklámokban azokban az országokban, ahol ennek semmiféle hatósági akadálya nincsen.
A két professzor kiemeli, hogy 2009 utolsó negyedében például a Coca-Cola világcég forgalma legnagyobb mértékben Kína és India területén növekedett. Ebben a rendkívül erõs reklámtevékenység játszott szerepet, amelynek semmiféle kritikája nem volt a két országban. Dollármilliárdokat költöttek - elsõsorban a gyermekmûsorokban - annak bemutatására, hogy a túlcukrozott üdítõitalok és rágcsálnivalók, erõsen sózott ropik és egész sor, rettenetesen zsíros ennivaló fogyasztása az igazán erõsítõ, sportos, sõt szexi. Mind több amerikai szövetségi államban igyekeznek elérni az ételek sótartalmának csökkentését, ugyanakkor az amerikai gyárak gátlástalanul exportálják ezeket a termékeket szerte a világba.
A szerzõk szerint jó volna, ha az élelmiszeripar a világon mindenütt több felelõsséggel dolgozna: ettõl a haszon nem csökkenne, de az egészség javulna, és csak kicsit kellene odafigyelni.