A világ legnagyobb "csokoládéshow"-jának mondják, 20 ezer négyzetméteren terül el és 10 millió dollárba került. Az öt pavilonból álló komplexumban 80 tonna csokoládé felhasználásával készültek el az alkotások. Több mint ezer kézmûvesmunka van zárt térben, vitrinekben, illetve szabadon.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
Szabad szemmel szinte alig különböztethetõ meg az eredeti híres kék-fehér porcelántól a kiállított sárkánydíszítéses porcelánváza és a körülötte elhelyezett csésze, illetve a két aprólékosan megmunkált tányér. Festésükhöz emberi fogyasztásra alkalmas aranyport is használtak.
A monstre kiállítás egyik szponzora kiállíthatta kéttonnás autóját: egy BMW-t. Tíz cukrászmester dolgozott rajta hat hónapon át, a tájékoztató szerint jó minõségû csokoládéból alkották meg. A könnyûfém felni ezüstõs csillogását ugyancsak ehetõ pornak köszönheti.
A World Chocolate Wonderland kiállításon a látogató úgy érzi, hogy mûvészeti remekek között sétál. Ott vannak csokoládéból megfaragva például a dunhuangi barlangváros buddhái is, de az üveg mögött látható õsi kínai fejfedõ és még bakancs, tornacipõ is.
Egy külön pavilonban a látogatók - némi segítséggel - maguk tölthetik fel a kiválasztott formákat, s önthetnek különbözõ figurákat, alakzatokat, amelyeket - mint az MTI tudósítójának a helyszínen elmondták - húsz percnyi fagyasztás után az alkotó díszes dobozban megkaphat és haza is vihet térítés ellenében. A szomszédos boltban a Csokoládé Csodaország logójával ellátott ajándéktárgyak vásárolhatók.
A park ötletgazdái úgy érzik, hogy a csokoládénak a kínai kultúrával kombinált bemutatásával, a mûvészet és az üzlet keverékével sikeresen köthetik össze a Nyugatot a Kelettel. Kínában egyébként csak az utóbbi években vált egyre népszerûbbé a csokoládé, a fiatalok körében. Korábban kifejezetten idegenkedtek tõle, és sokan, ha fogyasztották is, inkább csak a hidegebb, téli idõszakban tették. Ma már a nagyvárosokban ugyanolyan választékban megtalálható, mint bárhol a világon, és egyre többen kíváncsiak rá, ajándékozzák is.
A vállalkozás az olimpiai létesítményekhez kötõdõ turizmust kívánja fellendíteni, illetve ahhoz kapcsolódóan nyújt kikapcsolódást - ahogyan a szervezõk mondják - a kultúra és a szórakoztatás keverékeként. Az olimpiai parkot tavaly a nemzeti ünnephez kapcsolódó egyhetes szünetben két és fél millióan keresték fel.
A park minden valószínûséggel csúcsforgalomra számíthat a közelgõ tavaszünnep kéthetes idõszakában. Április 10-én zárja kapuit, mielõtt még olvadásnak indulnának a "csodák".