A 367 vizsgált termék 70 százaléka túl sok cukrot, csaknem egy negyede (23 százalék) túl sok zsírt és 17 százaléka túl sok sót tartalmazott. Ennek ellenére a csekély tápértékû termékek hatvankét százaléka hirdette csomagolásán, hogy értékes tápanyagokat tartalmaz - írja a ScienceDaily internetes portál.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
A 367 terméket egy ötvenezer áruféleséget kínáló kanadai szupermarket láncban vásárolták 2005 decemberében. A termékeket úgy választották ki, hogy célcsoportjukat egyértelmûen a gyerekek képezzék - csomagolásukon képregényfigura vagy egyéb mókás rajz szerepeljen.
"Az eredmények elgondolkodtatóak, hiszen a szülõk leginkább olyan termékeket vásárolnak gyermeküknek, amelyeket azok szívesen fogyasztanak, azonban egyáltalán nem biztos, hogy ezek egészségesek is. Az egészséges táplálkozás viszont rendkívül fontos, különösen az elhízott gyerekek jelenlegi arányát tekintve." - magyarázza a professzor asszony. Kanadában, az Egyesült Államokban és Európa-szerte a gyerekek csaknem 35 százaléka elhízott, és így nagyobb eséllyel lesz magas vérnyomásuk, szívbetegségük, kettes típusú cukorbetegségük vagy valamilyen rákbetegségük.
Charlene Elliott szerint fel kell hívni a döntéshozók figyelmét arra, hogy a gyártók milyen tápértékeket tüntetnek fel a gyermekek részére elõállított termékeken, és milyen képekkel próbálják meg azokat eladni. "Ha a szülõ azt látja, hogy a termék valamely értékes tápanyagot tartalmaz, azt hiheti, hogy az egész termék tápláló. A tanulmányunk azonban kimutatta, hogy az esetek többségében sajnos egyáltalán nem errõl van szó" - vonja le a végkövetkeztetést a professzorasszony.